Sökningen "" matchar 0 produkter
Här kan du läsa dina köpvillkor som gäller när du handlar hos oss. Plantigo har som ambition att ge god service och leverera produkter av hög kvalitet. När du handlar hos Plantigo kan du lita på att vi följer gällande lagstiftning och konsumentverkets riktlinjer. Har du några frågor kan du alltid kontakta oss. Villkoren på denna sida gäller enbart för privatpersoner, villkor för företag hittar du här.
Priset som anges på Plantigo.se när du genomför din beställning i kassan, är det som gäller. Priserna är styckpriser inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för eventuella skriftfel samt slutförsäljning.
Plantigo har inget minsta beställningsvärde och du kan göra din beställning antingen på Plantigo.se, via telefon eller e-post. Om du beställer på annat sätt än på Plantigo.se reserverar vi oss för eventuell slutförsäljning innan ordern registrerats i vårt system. För att hantera order med produkter till ett värde under 80 kr tillkommer en avgift för liten order på 29 kr.
Efter att du gjort en beställning skickar Plantigo en orderbekräftelse via e-post till dig. Spara orderbekräftelsen så du har ordernumret tillgängligt för snabbare service vid kontakt med kundservice.
Du kan avbeställa din order utan kostnad fram tills dess att den skickats från Plantigo, därefter får du som kund själv stå för returfrakten. Avbeställning ska ske till Plantigo’s kundservice.
På Plantigo.se kan du välja att betala på flera olika sätt. I kassan väljer du det alternativ som passar dig bäst innan du slutför din beställning. I vår kassa använder vi Svea Checkout från Svea Bank AB (publ) för säkra och flexibla betalningar.
Vid betalning med Swish bekräftar och signerar du betalningen i Swish-appen på den mobiltelefon som du anger telefonnummer till får betalningen (kan vara ett annat än det som du anger på beställningen) och med BankID till Plantigo (Store 1 Logistik AB). Inget personnummer behöver anges vid betalning med Swish. Pengarna dras från ditt konto direkt vid beställningstillfället.
Inga avgifter tillkommer vid betalning med Swish.
Vid betalning direkt från ditt bankkonto använder vi säker överföring via Trustly i Svea Checkout. Betalning från bankkonto är tillgängligt via alla större banker i Sverige som till exempel Nordea och SEB men även ICA Banken, Länsförsäkringar Bank och Skandiabanken är anslutna.
Inga avgifter tillkommer vid betalning med banköverföring.
Betalning med kontokort och kreditkort sker enkelt och säkert enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Bank AB (publ) hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: VISA, VISA Elektron och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället och debiteras efter att vi skickat din beställning.
Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade.
Inga kortnummer sparas hos Plantigo.
Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure - en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera dig som konsument vid köp på nätet. Verifiering av din kortbetalning med BankID kan krävs beroende på din kortutgivare / bank.
Inga avgifter tillkommer vid betalning med kort.
Vid fakturabetalning får du 14 dagars betaltid. Fakturan skickas till den e-postadress som du uppger vid din beställning i kassan, efter att din beställning skickats från oss.
Vid betalning med faktura samarbetar vi med Svea Bank AB (publ). För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Fakturan överlåts av Plantigo till Svea Bank AB (publ). När du väljer att betala med faktura samtycker du till att de kontroller som behövs för köpet görs av Svea Bank AB (publ). Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
Allmänna villkor för Svea fakturabetalning hittar du här.
Inga avgifter tillkommer vid betalning med faktura.
Genom vårt samarbete med Svea Bank AB (publ) kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att välja det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Delbetalningen aktiveras efter att din beställning skickats från oss.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas till dig.
Har du några frågor så kan du ringa Svea Bank AB (publ) på 08-735 90 00 för närmare information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.
Allmänna villkor för Svea delbetalning hittar du här.
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.
Genom vårt samarbete med Svea Bank AB (publ) kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Du får en avi varje månad tills dess att hela beloppet betalats. På avin framgår lägsta belopp att betala, men du kan alltid välja ett högre belopp för att bli klar med din betalning snabbare. Kontobetalningen aktiveras efter att din beställning skickats från oss.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa Svea Bank AB (publ) på 08-735 90 00 för närmare information.
Aviavgift 29 kr och ränta på 19,75% tillkommer vid köp med Svea konto.
Allmänna villkor för Svea kontobetalning hittar du här.
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.
Vid specialbeställningar och tillägg till befintliga order har vi även möjlighet att hantera nedan manuella betalningar.
Betalning med Swish sker i förskott och du betalar in ordersumman till Plantigo’s Swish-nummer 123 339 63 06 (Store 1 Logistik AB). Det är viktigt att du anger ditt ordernummer vid betalning. Leverans sker så snart vi mottagit din betalning. Vi reserverar varorna i 10 dagar i väntan på din betalning.
Inga avgifter tillkommer vid manuell betalning med Swish.
Vid förskottsbetalning betalar du in ordersumman till Plantigo’s bankgironummer 453-9623 (Store 1 Logistik AB). Det är viktigt att du anger ditt ordernummer vid betalning. Leverans sker när vi mottagit din betalning. Vi reserverar varorna i 10 dagar i väntan på din betalning.
Inga avgifter tillkommer vid betalning till Bankgiro i förskott.
För att handla hos Plantigo måste du ha fyllt 18 år.
Plantigo reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av produktdata som är utanför vår kontroll. Vi eftersträvar att ge så tydliga beskrivningar i text och bild som möjligt men garanterar inte att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende eller färg.
Plantigo levererar i dagsläget endast till kunder i Sverige via plantigo.se. Vi levererar även till övriga EU länder vid förfrågningar via e-mail eller telefon. Fraktkostnad offereras separat för utlandsleveranser.
Plantigo tillämpar en enhetsfrakt på 69 kr per beställning, av lagervaror till närmaste uthämtningsställe med DHL ServicePoint.
Order över 20 kg och beställningsvaror så som kastanjestaket och jord på pall levereras alltid direkt hem till dig till fast fraktkostnad på 169 kr. Det finns också möjlighet att välja leverans till din arbetsplats med företagsleverans till fast fraktkostnad på 139 kr. Det måste finnas personal på plats att ta emot och kvittera leveransen under dagtid/ kontorstid. Är företaget stängt tilläggsfaktureras ni DHLs avgifter för misslyckad leverans.
Vi levererar i de flesta fall din beställning med DHL till ditt närmaste utlämningsställe för DHL ServicePoint. Du får ett e-postmeddelande med ditt kollinummer så snart vi skickat ditt paket. Vid skrymmande eller tunga leveranser eller om du valt hemleverans dag sker dessa med DHL och levereras till din adress och du behöver inte vara hemma för att kvittera mottagande av din beställning.
Du är själv ansvarig för godset /paketen när DHL har ställt av på din adress. DHL loggar alla leveranser med gps och dessutom fotograferar när paketet är avställt för intern bevisföring och kontroll.
Om paketet väger över 20 kg eller är längre än 1,5 meter kan det inte skickas med tjänsten DHL ServicePoint. Dessa paket skickar vi istället som hemleverans med DHL Paket, DHL Stycke eller DHL Pall. I kassan framgår vilka leveransalternativ som finns tillgängliga för din beställning. Det framgår sedan av leveransbekräftelsen från oss med vilken transportör och tjänst din beställning skickats med.
Samtliga leveranser från Plantigo har ett sändningsnummer som du får via e-post så snart vi skickat ditt paket. Du kan läsa mer om leveranser och spårning av paket på vår sida med leveransinformation.
Förutsatt att din order enbart innehåller varor som finns i lager så bör du under normala förhållanden ha dem hos dig efter ca 1-4 arbetsdagar beroende på var i Sverige du bor. Vi packar och skickar normalt din order samma dag om du beställer före klockan 13:00, annars skickas din order nästkommande helgfri vardag.
Ordrar som innehåller beställningsvaror, beställs från våra leverantörer när vi mottagit din beställning. Det framgår av lagerstatus och leveranstid på respektive produktsida i webb-butiken.
Om din leverans mot förmodan skulle bli försenad kontaktar vi naturligtvis dig.
Ditt paket måste hämtas ut inom 7 dagar från det att du fått avisering om uthämtning om du valt leverans till DHL ServicePoint. Du kan själv förlänga liggtiden på utlämningsstället via länken i aviserings-sms:et från DHL.
Plantigo ansvarar för transporten till utlämningsstället. Detta innefattar om varan blir skadad eller kommer bort under transporten.
Synlig skada ska alltid anmälas direkt på uthämtningsstället när du hämtar ditt paket och därefter till Plantigo’s kundservice och kräver tydliga foton så transportskadan kan anmälas till DHL. Därför rekommenderar vi att du mailar oss all info och bilder direkt istället för att ringa.
Dold skada (produktskada som ej går att se utvändigt på paketet) ska anmälas omgående (senast inom 5 arbetsdagar) till Plantigo’s kundservice. Det är därför mycket viktigt att du packar upp och kontrollerar varornas skick direkt efter mottagandet.
Vid eventuella transportskador ska emballaget sparas för reklamation till transportbolaget eller utbyte av vara.
En produkt som efter anmälan till Plantigo’s kundservice har konstaterats skadad under transporten ersätts kostnadsfritt av en ny vara.
Du är ansvarig för att uppge en korrekta order -och adressuppgifter när du beställer hos Plantigo. Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss debiterar vi dig en avgift på 299 kr (oavsett köpesumma) för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.
Det är därför viktigt att du alltid hämtar ut ditt paket även om du ångrat ditt köp och vill göra en retur till oss. Du kan själv förlänga liggtiden på DHLs utlämningsställen via länken i aviserings-sms:et.
Du ska alltid kontakta oss före retur så den returneras till rätt lager och att vi kan bevaka så returen kommer fram som den ska. Hos Plantigo har du alltid 30 kalenderdagars öppet köp från det datum varan togs emot. Du har alltså rätt att öppna förpackningen om det behövs för att inspektera varan. För full återbetalning vid ångerrätt ska produkten vara komplett samt i väsentligen oförändrat skick. Om produkten använts eller skadats kommer återbetalning att ske utifrån värdeminskning, med del av varans ursprungsvärde vilket bedöms utifrån varje enskilt fall. Öppet köp / ångerrätt gäller ej outlet- produkter eller produkter som säljs som andrahands-sortering.
Varan ska om möjligt skickas tillbaka till oss i originalförpackning samt ytteremballage för skydd i transporten. Har du kastat ytteremballaget går det naturligtvis bra med likvärdigt emballage. Kontakta alltid kundservice om du är osäker eller vill ha hjälp. Senast 14 dagar efter anmälan om utnyttjande av ångerrätten ska paketet skickats tillbaka till oss. Du står själv för kostnaden för frakten vid utnyttjande av ångerrätten och är själv ansvarig för paketet tills det att det kommit tillbaka till vårt lager.
Vid retur med annat fraktsätt /fraktbolag än vårt erbjudna så måste du se till att vi blir aviserade via e-post till kundservice eller mailar oss ditt kolli-id /spårningsnummer till oss så vi kan spåra paketet. Avisering via "lapp i brevlådan" fungerar inte längre och då går paketet i automatiskt retur till dig efter att ligg-tiden på utlämningsstället gått ut då vi aldrig fått veta att paketet är framme och redo att hämtas ut.
Vid utnyttjandet av ångerrätt av hela ordern betalas hela beloppet inklusive alla avgifter (exklusive eventuell kostnad för returfrakt) tillbaka till dig inom 15 dagar efter att varan har kommit till oss och vi har godkänt din retur.
Vid delreturer betalas endast varukostnaden tillbaka och inte avgifterna eftersom de är samma oavsett hur många varor du beställt.
Om du betalat din beställning via banköverföring eller förskottsbetalning, återbetalas pengarna till ett av dig anvisat bankkonto. Om du valt faktura, delbetalning eller kontobetalning och inte betalat den ännu krediterar vi dig med beloppet som ska återbetalas. Om du betalar med kort kan återbetalning endast ske tillbaka till samma kort som användes vid köptillfället. Vid Swishbetalning återförs pengarna till ditt kopplade Swishkonto.
Om du av någon anledning vill byta en vara, se till att lägga tillbaka den i originalförpackningen och återförslut emballaget. Du har alltid 90 dagars bytesrätt från det att du mottaget dina varor, förutsatt att produkten är oanvänd och att den returneras i sin originalförpackning utan skador. Bytesrätt gäller ej outlet-produkter.
Fraktkostnader vid byte betalar du som kund själv. Det vill säga, återfrakten till oss samt den nya fraktkostnaden för utbytesprodukten.
Kontakta alltid Plantigo’s kundservice innan du returnerar en vara.
Garanti lämnas i enlighet med konsumentköplagen vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i upp till 3 år vid tillverkningsfel. Vi följer även de riktlinjer som är uppsatta av konsumentverket. Vid eventuell tvist kommer Plantigo att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer om de anses rimliga, dvs om kunden inte har förvridit eller undanhållit information till sin egen fördel.
Kontakta alltid Plantigo’s kundservice i garanti eller reklamationsärenden. Vid godkänd reklamation skickar vi en ersättningsprodukt till dig eller återbetalar köpbeloppet inom 30 dagar.
När du handlar hos Plantigo så godkänner du att vi lagrar dina personuppgifter enligt vår personuppgiftspolicy. Vi lagrar informationen endast för användning inom företaget, för att ge dig bästa möjliga service. Vi behandlar dina personuppgifter med största försiktighet och försäkrar att vi följer de bestämmelser som gäller enligt EU's allmänna dataskyddsförordning GDPR (General Data Protection Regulation).
Vi tar tacksamt emot dina synpunkter och svarar på frågor. Alla sätt att ta kontakta med oss hittar finns här.
Plantigo
Industrivägen 8
518 31 SANDARED
Tel: 033-400 60 64
Plantigo drivs och marknadsförs av Store 1 Logistik AB med organisationsnummer 556988-1591.
Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar. Om vi upptäcker felaktiga adress eller kontaktuppgifter till dig skickar vi inte din beställning innan vi fått kontakt. Får vi inte tag på dig via e-post, SMS eller telefon annullerar vi beställningen efter 10 dagar.
Allt material på Plantigo.se är upphovsrättsskyddat och tillhör Plantigo eller Plantigo’s leverantör av respektive produkt.
Företagsmodal ingress
Privatmodal ingress