Sökningen "" matchar 0 produkter
Här kan du läsa dina köpvillkor som gäller när du handlar hos oss som företagskund. Plantigo har som ambition att ge god service och leverera produkter av hög kvalitet. När du handlar hos Plantigo kan du lita på att vi följer gällande lagstiftning. Har du några frågor kan du alltid kontakta oss. Villkoren på denna sida gäller enbart för företag, villkor för privatpersoner hittar du här.
Priset som anges på Plantigo.se när du genomför din beställning i kassan, är det som gäller. Priserna är styckpriser inklusive 25% moms (för att se priser exkl. moms ändra till "Företag" längst upp till höger i webbutiken). Vi reserverar oss för eventuella skriftfel samt slutförsäljning.
Vi har ingen möjlighet att hantera order under 80kr exkl. moms och fraktkostnad, då kostnaden för packmaterial, arbetstid och hantering blir för hög.
Efter att du gjort en beställning skickar Plantigo en orderbekräftelse via e-post till dig. Spara orderbekräftelsen så du har ordernummer tillgängligt för snabbare service vid kontakt med Plantigo.
Du kan avbeställa din order utan kostnad fram tills dess att den skickats från Plantigo, därefter får du som kund själv stå för returfrakten. Avbeställning ska ske till Plantigo’s kundservice.
Samtliga order lagda på plantigo.se måste bekräftas med bank-id i kassan.
På Plantigo.se kan du välja att betala på flera olika sätt. I kassan väljer du det alternativ som passar dig bäst innan du slutför din beställning. I vår kassa använder vi Svea Checkout från Svea Bank AB (publ) för säkra och flexibla betalningar.
Vid betalning med Swish bekräftar och signerar du betalningen i Swish-appen på den mobiltelefon som du anger telefonnummer till får betalningen (kan vara ett annat än det som du anger på beställningen) och med BankID till Plantigo (Store 1 Logistik AB). Inget personnummer behöver anges vid betalning med Swish. Pengarna dras från ditt konto direkt vid beställningstillfället.
Inga avgifter tillkommer vid betalning med Swish.
Vid betalning direkt från ditt bankkonto använder vi säker överföring via Trustly i Svea Checkout. Betalning från bankkonto är tillgängligt via alla större banker i Sverige som till exempel Nordea och SEB men även ICA Banken, Länsförsäkringar Bank och Skandiabanken är anslutna.
Inga avgifter tillkommer vid betalning med banköverföring.
Betalning med kontokort och kreditkort sker enkelt och säkert enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Bank AB (publ) hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: VISA, VISA Elektron och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället och debiteras efter att vi skickat din beställning. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade.
Inga kortnummer sparas hos Plantigo.
Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure - en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera dig som konsument vid köp på nätet. Verifiering av din kortbetalning med BankID kan krävs beroende på din kortutgivare / bank.
Inga avgifter tillkommer vid betalning med kort.
När du väljer betalsättet företagsfaktura är det ditt ansvar att se till att e-postadressen du angett är fungerande, det är också ditt ansvar att se till att fakturan blir betalad i tid. Om du inte fått någon faktura inom 2 dagar efter leverans av dina produkter så ska du höra av dig till vår kundservice via e-post.
Med företagsfaktura får du 30 dagars betaltid. Fakturan skickas till den e-postadress som du uppger vid din beställning i kassan, efter att din beställning skickats från oss. Om du anger e-faktura uppgifter för Peppol-ID skickas fakturan elektroniskt och inte via e-post.
Vid betalning med faktura samarbetar vi med Svea Bank AB (publ). För att handla mot faktura måste du ange ditt organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är att företaget är registrerat och aktivt i Sverige. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Fakturan överlåts av Plantigo till Svea Bank AB (publ).
När du väljer att betala med faktura samtycker du till att de kontroller som behövs för köpet görs av Svea Bank AB (publ). Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
Allmänna villkor för Svea fakturabetalning hittar du här.
Inga avgifter tillkommer vid betalning med faktura.
Genom vårt samarbete med Svea Bank AB (publ) kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att välja det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Delbetalningen aktiveras efter att din beställning skickats från oss.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa Svea Bank AB (publ) på 08-735 90 00 för närmare information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.
Allmänna villkor för Svea delbetalning hittar du här.
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.
Genom vårt samarbete med Svea Bank AB (publ) kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Du får en avi varje månad tills dess att hela beloppet betalats. På avin framgår lägsta belopp att betala, men du kan alltid välja ett högre belopp för att bli klar med din betalning snabbare. Kontobetalningen aktiveras efter att din beställning skickats från oss.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa Svea Bank AB (publ) på 08-735 90 00 för närmare information.
Aviavgift 29 kr och ränta på 19,75% tillkommer vid köp med Svea konto.
Allmänna villkor för Svea kontobetalning hittar du här.
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.
Vid specialbeställningar och tillägg till befintliga order har vi även möjlighet att hantera nedan manuella betalningar.
Betalning med Swish sker i förskott och du betalar in ordersumman till Plantigo’s Swish-nummer 123 339 63 06 (Store 1 Logistik AB). Det är viktigt att du anger ditt ordernummer vid betalning. Leverans sker så snart vi mottagit din betalning. Vi reserverar varorna i 3 dagar i väntan på din betalning.
Inga avgifter tillkommer vid manuell betalning med Swish.
Vid förskottsbetalning betalar du in ordersumman till Plantigo’s bankgironummer 453-9623 (Store 1 Logistik AB). Det är viktigt att du anger ditt ordernummer vid betalning. Leverans sker när vi mottagit din betalning. Vi reserverar varorna i 7 dagar i väntan på din betalning.
Inga avgifter tillkommer vid betalning till Bankgiro i förskott.
Plantigo reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av produktdata som är utanför vår kontroll. Vi eftersträvar att ge så tydliga beskrivningar i text och bild som möjligt men garanterar inte att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende eller färg. Du som kund måste själv göra en bedömning om utseendet /färgen på produkten stämmer med verkligheten genom att även ta hänsyn till både produktbild och vilken färg som är angiven i produkttext eller produktrubrik. Då mobiler, surfplattor och datorer alla visar färger olika så färgkorrigerar vi alla våra produkter på färgkalibrerade skärmar enligt branschstandard. Vid tveksamheter kontaktar du vår kundservice före orderläggning.
Plantigo levererar i dagsläget endast till företagskunder i Sverige via plantigo.se. Vi levererar även till övriga EU länder vid förfrågningar via e-mail eller telefon. Fraktkostnad offereras separat för utlandsleveranser.
Plantigo tillämpar en enhetsfrakt på 55.20 kr per beställning, av lagervaror till närmaste uthämtningsställe med DHL ServicePoint.
Order över 20 kg och beställningsvaror så som kastanjestaket och jord på pall levereras alltid direkt till företagets leveransadress enligt uppgifterna du anger i kassan, till fast fraktkostnad på 111.20 kr. Det finns också möjlighet att välja hemleverans till din bostad till fast fraktkostnad på 135.20 kr (förutsatt att du finns hemma för att ta emot paketet under dagtid).
Vid fraktsättet företagsleverans levereras ditt paket med DHL på dagtid mellan 08-17 på vardagar. När du väljer fraktsättet företagsleverans måste någon alltid finnas på plats för att kvittera försändelsen när DHL anländer om inget annat är överrenskommet med oss i förväg. Om företaget är stängt, ingen öppnar dörren /svarar i porttelefonen eller om chauffören av någon annan anledningen inte kan leverera och få en kvittens påskriven på första leveransförsöket så går försändelsen tillbaka till terminalen och ert företag faktureras DHLs avgifter för misslyckat leveransförsök. Observera att ingen avisering via telefon, sms eller e-post ingår i tjänsten företagsleverans. Du kan alltid kontakta kundservice i förväg eller skriva en förfrågan om specifika leveransinstruktioner i kassan om ni inte alltid är på plats på vald leveransadress - Observera att all typ av tilläggstjänster i form av avisering eller annat kan kosta extra och tilläggsfaktureras.
Vi levererar i vanliga fall din beställning med DHL till ditt närmaste utlämningsställe med tjänsten DHL ServicePoint. Samtliga leveranser från Plantigo har ett kollinummer och kan spåras. Du får ett e-postmeddelande med ditt kollinummer så snart vi skickat ditt paket. Vid outlöst paket som går i retur från utlämningsstället faktureras ni de faktiska kostnaderna för returfrakt och hantering. Det finns ingen ursäkt för att missa att hämta ut ett paket. Om du inte kan hämta ut paketet skickar du ett ombud som visar upp din och sin egen legitimation, eller så kan via länken i aviserings-sms:et få upp en QR-kod som du kan dela med vem du vill - observera att precis vem som helst kan då hämta ut paketet som har tillgång till QR-koden.
Om du anger ett korrekt mobiltelefonnummer kommer du att få avisering om var och när ditt paket är framme för avhämtning. Om du inte uppgivit något mobilnummer för avisering kommer du att få den via e-post. Det är av yttersta vikt att ni anger korrekt mobilnummer och e-post så ni blir aviserade, vi tar inte ansvar för att du fyllt i felaktiga kontaktuppgifter och ej blir aviserade. Om du misstänker detta, eller om leveranstiden verkar misstänksamt lång ska du kontakta kundservice så snart som möjligt så vi kan kontrollera dina adress och kontaktuppgifter.
Förutsatt att din order enbart innehåller varor som finns i lager så bör du under normala förhållanden ha dem hos dig efter ca 1-4 arbetsdagar beroende på var i Sverige du bor. Vi packar och skickar normalt din order samma dag som du genomfört din beställning.
Ditt paket måste hämtas ut inom 7 dagar från det att du fått avisering om uthämtning. Vid outlöst paket som går i retur från utlämningsstället faktureras ni de faktiska kostnaderna för returfrakt och hantering. Du kan förlänga liggtiden på utlämningsstället med länken i avserings-sms:et.
Ordrar som innehåller beställningsvaror, beställs från våra leverantörer när vi mottagit din beställning. Du bör under normala förhållanden ha dem hemma hos dig inom 7-20 arbetsdagar, förutsatt att de inte är slut hos våra leverantörer.
Om din leverans mot förmodan skulle bli försenad kontaktar vi naturligtvis dig.
Plantigo ansvarar för transporten till utlämningsstället. Detta innefattar om varan blir skadad eller kommer bort under transporten. Synlig skada ska alltid anmälas direkt på uthämtningsstället när du hämtar ditt paket och därefter till Plantigo’s kundservice. Dold skada (produktskada som ej går att se utvändigt på paketet) ska anmälas omgående (inom 3 dagar) till Plantigo’s kundservice. Det är därför mycket viktigt att du packar upp och kontrollerar varornas skick direkt efter mottagandet. Vid eventuella transportskador ska emballaget sparas för reklamation till transportbolaget eller utbyte av vara.
En produkt som efter anmälan till Plantigo’s kundservice har konstaterats skadad under transporten ersätts kostnadsfritt av en ny vara.
Du är ansvarig för att uppge en korrekt leveransadress och fullständigt namn på personen som skall hämta ut paketet när du beställer hos Plantigo. Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss debiterar vi dig de faktiska kostnaderna som uppkommer för frakt, emballage och returfrakt samt andra eventuella tilläggsavgifter oavsett orderbelopp. Avgifterna faktureras separat och ni får även står för den verkliga fraktkostnaden som oftast är mycket högre än 55.20kr.
Du är ansvarig för att uppge en korrekt leveransadress och eventuella portkod eller annan leveransinstruktion vid leverans direkt till företagets adress. Om det inte alltid finns någon på plats som kan kvittera leveransen kan du ange att ni godkänner Leverans utan Kvittens (DHL ställer då av paketet på er leveransadress under ert ansvar) i fältet orderkommentar i kassan. Observera att det går ej reklamera en ej mottagen sändning om ni godkänt att vi skickar paketet som Leverans utan Kvittens då ansvaret är ert efter DHL ställt av paketet. Leveransen loggas internt av DHL på den lokala terminalen med både gps och foto. Om ni mot förmodan inte hittar något paket trots att DHL har levererat med tjänsten Leverans utan Kvittens hjälper vi självklart till att eftersöka paketet och göra vårt bästa för att lösa situationen.
Om vi av någon anledning blir debiterade av DHL för leveranshinder, lagerhyra eller annan avgift relaterad till felaktiga adressuppgifter så debiterar vi dig de faktiska kostnaderna utan påslag. Avgifterna faktureras separat dock senast två veckor efter leverans med betalningsvillkor 30 dagar netto.
Hos Plantigo har du alltid 30 kalenderdagars öppet köp från det datum varan togs emot. Du har alltså rätt att öppna förpackningen om det behövs för att inspektera varan. För full återbetalning vid ångerrätt ska produkten vara komplett samt i oförändrat skick. Om produkten använts eller skadats kommer återbetalning att ske utifrån värdeminskning, med del av varans ursprungsvärde vilket bedöms utifrån varje enskilt fall. Öppet köp / ångerrätt gäller ej outlet-produkter.
Varan ska om möjligt skickas tillbaka till oss i originalförpackning samt ytteremballage för skydd i transporten. Har du kastat ytteremballaget går det naturligtvis bra med likvärdigt emballage. Kontakta alltid kundservice om du är osäker eller vill ha hjälp. Senast 14 dagar efter anmälan om utnyttjande av ångerrätten ska paketet skickats tillbaka till oss. Du står själv för kostnaden för returfrakten vid utnyttjande av ångerrätten.
Vid utnyttjandet av ångerrätt av hela ordern betalas hela beloppet inklusive alla avgifter (exklusive eventuell kostnad för returfrakt) tillbaka till dig inom 15 dagar efter att varan har kommit till oss och vi har godkänt din retur.
Vid delreturer betalas endast varukostnaden tillbaka och inte avgifterna eftersom de är samma oavsett hur många varor du beställt.
Om du betalat din beställning via postförskott, direktbetalning eller förskottsbetalning, återbetalas pengarna till ett av dig anvisat bankkonto. Om du valt faktura och inte betalat den ännu krediterar vi fakturan med beloppet som ska återbetalas. Om du betalar med kort kan återbetalning endast ske tillbaka till samma kort som användes vid köptillfället. Om ni redan betalat fakturan så krediteras ni via bankgiro eller till företagets bankkonto.
Garanti lämnas i enlighet med konsumentköplagen vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i upp till 3 år vid tillverkningsfel. Vi följer även de riktlinjer som är uppsatta av konsumentverket. Vid eventuell tvist kommer Plantigo att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Garantin varierar självklart beroende på vilken produkt det handlar om. Det går till exempel ej reklamera frön som inte gror då det är alldeles för många faktorer som spelar in vid odling /sådd. Vi tar dock hänsyn till omständigheterna i varje enskilt fall och gör en bedömning utifrån det.
Kontakta alltid Plantigo’s kundservice i garanti eller reklamationsärenden. Vid godkänd reklamation skickar vi en ersättningsprodukt till dig eller återbetalar köpbeloppet inom 30 dagar.
När du handlar hos Plantigo så godkänner du att vi lagrar dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. Vi lagrar informationen endast för användning inom företaget, för att ge dig bästa möjliga service. Vi behandlar dina personuppgifter med största försiktighet och försäkrar att vi följer de bestämmelser som gäller enligt EU's allmänna dataskyddsförordning GDPR (General Data Protection Regulation).
Vi tar tacksamt emot dina synpunkter och svarar på frågor. Kontakta kundservice@plantigo.se eller ring 033-400 60 64. Kundservice har telefontider måndag till lördag mellan kl. 10:00 – 16:00. Vänligen observera att vi inte alltid har tid att svara och då mailar ni till vår kundservice eller lämnar ett röstmeddelande. För att vi ska lägga tid på att ringa upp ska ni i röstmeddelandet uppge följande information: Exakt vad ärendet gäller och/ eller ordernummer och namn /företagsnamn. Vi svarar ej på förfrågningar om specifika odlingsråd eller om produkter vi inte själva säljer.
Plantigo
Industrivägen 8
518 31 SANDARED
Tel: 033-400 60 64
Plantigo drivs och marknadsförs av Store 1 Logistik AB med organisationsnummer 556988-1591.
Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från företag som uppgivit felaktiga beställningsuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar. Om vi upptäcker felaktiga adress eller kontaktuppgifter skickar vi inte beställningen innan vi fått kontakt. Får vi inte tag på dig via e-post, SMS eller telefon annullerar vi beställningen efter 5 dagar.
Allt material på Plantigo.se är upphovsrättsskyddat och tillhör Plantigo eller Plantigo’s leverantör av respektive produkt.
Företagsmodal ingress
Privatmodal ingress