Sökningen "" matchar 0 produkter
Här har vi samlar information och svar på vanliga frågor om hur retur och återbetalning.
Du ska alltid kontakta oss före retur så den returneras till rätt lager och så att vi kan bevaka så returen kommer fram som den ska.
Du får som kund aldrig neka leverans eller be chauffören eller utlämningsstället att returnera paketet utan att ta emot försändelsen /hämta ut paketet - Ett sådant förfarande resulterar i stora tilläggskostnader som du som kund får betala.
Att låta bli att hämta ut ett paket på utlämningsstället är inte samma sak som att ångra sitt köp. Ett ej uthämtat paket som går i retur från utlämningsstället kostar 299kr även om du bara handlat för 100kr.
Hos Plantigo har du alltid 30 kalenderdagars öppet köp från det datum varan togs emot. Du har alltså rätt att öppna förpackningen om det behövs för att inspektera varan. För full återbetalning vid ångerrätt ska produkten vara komplett samt i väsentligen oförändrat skick. Om produkten använts eller skadats kommer återbetalning att ske utifrån värdeminskning, med del av varans ursprungsvärde vilket bedöms utifrån varje enskilt fall. Öppet köp / ångerrätt gäller ej outlet- produkter eller produkter som säljs som andrahands-sortering.
Varan ska om möjligt skickas tillbaka till oss i originalförpackning samt ytteremballage för skydd i transporten. Har du kastat ytteremballaget går det naturligtvis bra med likvärdigt emballage. Kontakta alltid kundservice om du är osäker eller vill ha hjälp. Senast 14 dagar efter anmälan om utnyttjande av ångerrätten ska paketet skickats tillbaka till oss. Du står själv för kostnaden för frakten vid utnyttjande av ångerrätten och är själv ansvarig för paketet tills det att det kommit tillbaka till vårt lager.
Vid retur med annat fraktsätt /fraktbolag än vårt erbjudna så måste du se till att vi blir aviserade via e-post till kundservice eller mailar oss ditt kolli-id /spårningsnummer till oss så vi kan spåra paketet. Avisering via "lapp i brevlådan" fungerar inte längre och då går paketet i automatiskt retur till dig efter att ligg-tiden på utlämningsstället gått ut då vi aldrig fått veta att paketet är framme och redo att hämtas ut.
Om du av någon anledning vill byta en vara, se till att lägga tillbaka den i originalförpackningen och återförslut emballaget. Du har alltid 90 dagars bytesrätt från det att du mottaget dina varor, förutsatt att produkten är oanvänd och att den returneras i sin originalförpackning utan skador. Bytesrätt gäller ej outlet-produkter.
Fraktkostnader vid byte betalar du som kund själv. Det vill säga, återfrakten till oss samt den nya fraktkostnaden för utbytesprodukten.
Kontakta alltid Plantigo’s kundservice innan du returnerar en vara så vi kan bevaka att den kommer fram och återkoppla till dig så snart som möjligt.
Garanti lämnas i enlighet med konsumentköplagen vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i upp till 3 år vid tillverkningsfel. Vi följer även de riktlinjer som är uppsatta av konsumentverket. Vid eventuell tvist kommer Plantigo att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer förutom när kunden förvrider eller medvetet undanhåller information i ärendet.
Kontakta alltid Plantigo’s kundservice i garanti eller reklamationsärenden. Vid godkänd reklamation skickar vi en ersättningsprodukt till dig eller återbetalar köpbeloppet inom 30 dagar.
Du är ansvarig för att uppge en korrekt leveransadress när du beställer hos Plantigo. Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss debiterar vi dig en avgift för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt. Det är därför viktigt att du alltid hämtar ut ditt paket även om du ångrat ditt köp och vill göra en retur till oss. Läs mer i våra köpvillkor.
Vid utnyttjandet av ångerrätt av hela ordern betalas hela beloppet inklusive alla avgifter (exklusive eventuell kostnad för returfrakt) tillbaka till dig inom 15 dagar efter att varan har kommit till oss och vi har godkänt din retur.
Vid delreturer betalas endast varukostnaden tillbaka och inte avgifterna eftersom de är samma oavsett hur många varor du beställt.
Om du betalat din beställning via banköverföring eller förskottsbetalning, återbetalas pengarna till ett av dig anvisat bankkonto.
Om du valt faktura, delbetalning eller kontobetalning och inte betalat den ännu krediterar vi dig med beloppet som ska återbetalas. Om fakturan är betalad måste vi få ditt bank-konto samt vilken bank för att göra en återbetalning.
Om du betalar med kort kan återbetalning endast ske tillbaka till samma kort som användes vid köptillfället.
Vid Swishbetalning återförs pengarna till ditt kopplade Swishkonto.
Företagsmodal ingress
Privatmodal ingress